főoldal Blog nyíl

A márkaépítés alapvető elemei

A márkaépítés alapvető elemei

A márkaépítés alapvető elemei

Tartalomjegyzék
A brandépítés alap elemei
Célközönség meghatározása
Márkaértékek definiálás
Márkakép kialakítása
Kommunikációs stratégia kidolgozása
Márkanevének megválasztása
Brand building
Márkaélmény teremtése
Milyen arculati elemek tervezését és megvalósítását kérik gyakran cégünktől?
Záró gondolat a márkaépítésről


Mikor egy vállalkozás elindul az útján, a legtöbb esetben még nem is gondolnak a cég brand elemeire a tulajdonosok. A bevétel és a vállalkozás növekedésével azonban szembesül minden vállalkozó azzal a ténnyel, hogy a cégének szüksége lesz brand elemekre, illetve márkaépítési stratégiára. A Deep Field grafikai és nyomdaipari vállalkozáshoz is számtalan megkeresés érkezik az arculati elemek megvalósítására. Azonban néha előfordul, hogy a márkáról megalkotott elképzelés nem tükröződik vissza a megvalósítani kívánt arculati elemeken. Mostani írásunkban azt szeretnénk megmutatni, hogy melyek a brandépítés alapvető elemei, illetve milyen arculati elemeket szoktak nyomdánktól kérni a megrendelők.


A brandépítés alap elemei


Az általunk tanult és a gyakorlatban tapasztaltak alapján azt mondhatjuk, hogy ezekre a brandépítési elemekre minden vállalkozásnak már a kezdetektől fogva érdemes odafigyelni.


Célközönség meghatározása:


A sikeres márkaépítés kulcsfontosságú eleme a célközönség meghatározása. A vállalkozásoknak pontosan tudniuk kell, kik azok az emberek, akiknek a termék vagy szolgáltatás szól. Mindezen információk ismeretében lehet professzionális módon az ügyfelek igényeit kielégíteni. A célközönség meghatározására számos megoldás létezik. Induló vállalkozás esetén érdemes meghatározni a saját buyer personánkat első lépésben! Kizárólag ennek ismeretében lehet a marketing stratégiánkat felépíteni.


Márkaértékek definiálása:


A márkaépítés során fontos meghatározni a vállalkozás által képviselt értékeket és azokat a jellemzőket, amelyekkel szeretnék az ügyfelek figyelmét felkelteni. A márkaértékek definiálása segít abban, hogy a vállalkozások megkülönböztethessék magukat a versenytársaktól. Megkülönböztető elemek lehetnek az egyedi formák, színek, logók, kommunikációs stratégia, egyedi szolgáltatások.


Márkakép kialakítása:


A vállalkozásoknak egy konzisztens és könnyen felismerhető arculatot kell kialakítaniuk, amely egységesen jelenik meg minden kommunikációs csatornán. Ez magában foglalja a logó, színek, betűtípus és egyéb vizuális elemek meghatározását. Érdemes figyelni, hogy az offline és online elemek is legyenek mindig összhangban. Sajnos már mi magunk is láttunk olyan arculatépítést, ahol az offline anyagokon használt színek és betűtípusok nem voltak azonosak az online térben megjelent anyagokkal.


Kommunikációs stratégia kidolgozása:


A sikeres márkaépítés érdekében fontos kidolgozni egy hatékony kommunikációs stratégiát, amely magában foglalja az ügyfelekkel történő aktív kommunikációt és a márka értékeinek hatékony kommunikálását. Mi azt javasoljuk az elmúlt évek tapasztalatainak alapján, hogy mindig nézzük meg minden platformnak a sajátosságait és annak megfelelően kommunikáljuk üzenetünket az ügyfelek felé. A social media térnyerésével már tudnia kell igazodnia minden vállalkozásnak az adott platform által megkövetelt kommunikációs stílushoz.


Márkanevének megválasztása:


A vállalkozásoknak egy olyan könnyen megjegyezhető és az üzleti tevékenységükhöz kapcsolódó nevet kell választaniuk, amely egyértelműen azonosítja őket a piaci szereplők között. A sikeres márkanév kiválasztásának legfontosabb szabálya, hogy egyszerű és könnyen megjegyezhető legyen, mert így biztosan képes gyorsan elterjedni a felhasználók körében.


Brand building:

Az eredményes márkaépítés hosszú távú folyamat, amely időt, energiát és pénzt igényel. A vállalkozásoknak meg kell tanulniuk, hogy hogyan építsék fel a márkájukat és hogyan őrizzék meg azt a piaci változásokkal együtt.


Márkaélmény teremtése:


A sikeres márkaépítés nem csak az arculattal és a kommunikációval kapcsolatos, hanem magában foglalja a termékek vagy szolgáltatások minőségének javítását is, valamint az ügyfél tapasztalatának javítását a márka kapcsán. Ennek ikonikus példája az Apple, Toyota, Tesla, Nike, Adidas és még számos nagy márkát említhetnénk.


Milyen arculati elemek tervezését és megvalósítását kérik gyakran cégünktől?


Számtalan projektet futtattunk már le fennállásunk során. Az arculattervezési és kivitelezési feladataink közül az alábbiakat kérték a legtöbbször:

  • Névjegykártya tervezés, készítés
  • Céges logó tervezés
  • Céges papír tervezés, kivitelezés
  • Autódekoráció a céges brand elemekkel (logó, szlogen)
  • Külső kirakat arculatának megtervezése és elkészítése
  • Cégér megtervezése és elkészítése
  • A cég logójának és nevének megtervezése, kivitelezése habbetűkből


Záró gondolat a márkaépítésről


A márkaépítés egy folyamat, amely során a vállalkozások igyekeznek megteremteni és megszilárdítani az ügyfelekben a márka iránti bizalmat. Ez a folyamat sokkal több, mint a logó és a marketinganyagok kialakítása. A jó márkaépítés az ügyfelekkel való aktív kommunikációt, a márkaértékek és a vállalati kultúra megértését, valamint a folyamatos fejlesztést és innovációt jelenti. Napjainkra elmondhatjuk, hogy ez már nem csak a nagyobb vállalkozásoknak a feladata, hanem a kisebbeknek is foglalkozniuk kell vele, ha hosszú távon versenyképesek szeretnének maradni.


Ha önnek arculattervezésre lenne szüksége professzionális kivitelezéssel, akkor keressen minket elérhetőségeinken keresztül bátran. Segítünk, hogy a cége arculata professzionálisan jelenjen meg a mostani és leendőbeli partnerei körében.


Kertész László
Kreatív tanácsadó!
Deep Field