főoldal Blog nyíl

Milyen nyomdaipari eszközöket érdemes használni egy szakmai kiállításon?

Milyen nyomdaipari eszközöket érdemes használni egy szakmai kiállításon?

Milyen nyomdaipari eszközöket érdemes használni egy szakmai kiállításon?

Milyen nyomdaipari eszközökkel érdemes felhívni a figyelmet egy szakmai kiállításra a rendezőknek?

Ha olyan küldetéstudattal rendelkezünk, hogy nyakunkba vesszük egy kiállítás megszervezését, akkor mérettől függően 1-3 évvel korábban kezdjük meg az előkészületeket. Amikor nagyjából összeáll az egész rendszer, helyszín, meghívottak, engedélyek, design stb., akkor válik szükségessé a különböző nyomdaipari termékek, eszközök megtervezése. Lássuk mik lehetnek ezek.

A reklámok meghatározó része már szintén az interneten van jelen, és sok eszköz digitalizálódik, de még mindig sok kültéri reklámmal találkozhatunk, bármerre is közlekedünk, ugyanis egy jól elhelyezett óriásplakát, világítótábla, vagy utcai plakát még mindig hatásos lehet, ugyanakkor a szórólapok hatékonysága rendkívül alacsony. Ugyanakkor az is igaz, hogy egy szakmai kiállításra elsősorban cég- vagy más szakmai adatbázison keresztül hívják meg a látogatókat, többnyire direkt mail formájában, a szervező dönti el, hogy milyen úton kívánja elérni a látogatókat.

A rendezvény területén számtalan feliratot, táblát kell biztosítania a szervezőnek, kezdve a fogadótér kialakításával, hangsúlyozva a brandet. Elengedhetetlen a térkép, az útbaigazító táblák, információs táblák, ismertető füzet, egyéb feliratok megléte, és ugyan a legtöbb belépőjegy már online változatban jelenik meg, a belépőkártya még mindig fontos elem. Minél több a lehetőség, az arculati elem megjelenése, minél több a felület, annál nagyobb lehet a visszhang és a siker, ezért javasolt sajtófal, vagy más háttérfal felépítése központi helyen, vagy helyeken, amik vagy PVC nyomattal, vagy feszített textil nyomattal készülnek. Ha családoknak szól a kiállítás, akár figurás fotófal is felállítható.

Milyen nyomdaipari eszközöket tanácsos a cégeknek alkalmazniuk egy szakmai kiállításon történő megjelenés esetén?

Ha egy szakmai kiállításon részt veszünk – legyen az turisztikai, építőipari, mezőgazdasági stb. – minden esetben azzal a céllal vagyunk ott, hogy kapcsolatokat építsünk, ismertséget növeljünk, ezáltal növeljük az eladásainkat. Ehhez elengedhetetlen a megnyerő, egyedi, feltűnő, de ízléses és márka-azonos stand megépítése, ami lehetőség szerint megmarad a látogatók memóriájában. Ehhez számos reklámhordozót és egyéb nyomdaipari terméket használhatunk.

Kezdjük a legnagyobbal, leglátványosabbal, ami nem más, mint a háttérfal, ami lehet helyben épített, vagy költséghatékonyabb egy felugró szerkezetű, szerszám használata nélkül összeállítható fal, amelyen az egyedi grafikai nyomatokat – rendszerint textildekorációt – szükség szerint könnyedén cserélni lehet. Amennyiben a vállalkozásnak nagyobb a költségkerete, ajánlott világító display, vagy egy led megvilágítású textilfal felállítása, mely sokkal látványosabb megjelenést biztosít. A fal elé tökéletesen passzol egy pop up, hordozható pult, melyeken az egyedi feliratokat, grafikákat nehézség nélkül lehet cserélni, hangsúlyozva az egységes megjelenést.

Kisebb költségkeret esetében egy jól megválasztott megállító tábla és a beach flag (önállóan álló standzászló) is hatékony eszköz lehet. Ez utóbbi esetében a könnyebb, 110 g/m2 súlyú zászlóanyag ajánlott kültérre, viszont ezen a grafika átlátszik. Beltérre a sűrűbb szövésű, nehezebb anyag ajánlott, míg asztali zászlónak a selyemszatén, amely elegánsabb megjelenést biztosít.

Ha a látványt, és a megjelenést megterveztük, a továbbiakban a látogatókra és a helyben alkalmazható – offline – marketingeszközökre kell gondolnunk. A felületesebb érdeklődőket megfoghatja egy jól megtervezett, figyelemfelkeltő szórólap, molinó vagy plakát. A kuponnal kombinált szórólap jó lehetőség adatgyűjtésre. A direkt marketing eszközét latba vetve itt alakulhat ki kommunikáció, információátadás, amely a személyes kontaktot figyelembe véve, az egyik leghatékonyabb eszköz.

Amennyiben a látogató érdeklődését sikerült felkelteni, mindenképp a kezébe kell adni egy termék- vagy szolgáltatáskatalógust, prospektust, amelyben részeletes információk találhatóak, kiegészítve egy névjegykártyával az elérhetőségek átadása miatt.

Ha ezt így végig gondoljuk, joggal mondhatjuk, hogy az erősödő online eszközök világában ezek az offline nyomdai anyagok még mindig elengedhetetlenek, illetve a kiállítások, vásárok, szakmai rendezvények létjogosultsága megkérdőjelezhetetlen.

Záró gondolat

A nyomdaipari eszközök továbbra is kiemelkedően fontos szerepet játszanak a szakmai kiállítások és rendezvények sikeres megszervezésében és lebonyolításában. Bár az online marketing eszközei gyorsan fejlődnek, az offline nyomtatott anyagok által nyújtott kézzelfogható élmény és vizuális megjelenés nem veszíti el jelentőségét. Egy jól átgondolt arculati koncepcióval, kreatív nyomdai megoldásokkal és a látogatók igényeit figyelembe véve nemcsak egy emlékezetes esemény teremthető meg, hanem hosszú távú szakmai kapcsolatok alapjait is letehetjük. Az online és offline világ együttes ereje adhatja meg azt a versenyelőnyt, amely a siker záloga lehet.

Ha Ön egy szakmai kiállítást rendez, vagy csak kiállítóként jelenik meg a rendezvényen és ehhez szüksége lenne nyomdaipari marketing eszközökre, akkor keressen minket bizalommal. Cégünk gyorsan és szakszerűen végzi el a rábízott feladatokat.

Kertész László
Kreatív tanácsadó