Dekor autófólia, autómatrica: kérdések és válaszok
A Deep Field nyomdai és grafikai ügynökséghez egyre több árajánlatkérés érkezik dekor autómatrica, autófólia és kamionmatrica témakörben. A vállalkozók többsége felismerte, hogy érdemes a céges gépjárműparkot matricával ellátni, hiszen egy olyan reklámeszköz, amely mindig szem előtt van. Ezen típusú marketinges eszköz tervezésével és annak folyamataival kapcsolatban számos kérdés érkezik hozzánk. Ezeket összegyűjtöttük és írásunkban megválaszoljuk.
Milyen fóliát érdemes feltenni a járműre?
Jelenleg több fólia anyag közül lehet válogatni. A klasszikus olcsó kategóriától kezdve az igazán magas minőségig. Ezek között a különbség az árukban és tartósságukban keresendő. Az olcsó minőségű fóliák körülbelül 2 évet bírnak, amíg a magasabb árfekvésű társaik a 8 évet is kihúzzák. A megrendelők többsége a középkategória mellett dönt, aminek a tartóssága körülbelül 4 -5 év.
Milyen szöveget vagy alakzatokat érdemes használni a járművön?
Ez egy összetett kérdés. Mikor leülünk beszélgetni a tulajdonosokkal, megkérdezzük, hogy a vállalkozás rendelkezik – e brand elemekkel. Ilyenek például a logó, brand kézikönyv, a vállalkozás színei stb. Abban az estben, ha a válasz igen, akkor ezeket szoktuk a középpontba helyezni és ezek köré építjük a megjelenés többi részét. Számos esetben nem rendelkezik a vállalkozás arculati elemekkel, ilyenkor a tulajdonosokkal karöltve elkészítünk egy logót és ezt helyezzük a középpontba. A szövegezésnél figyelünk arra, hogy csak néhány gondolat és piktogram kerüljön a járműre, hiszen menet közben nehezen tudják az emberek elolvasni.
Van olyan eset, hogy egy járműre nem lehet felhelyezni fóliát?
Azok a járművek, amelyek sérültek vagy a természeti elemek (pl: jég) által okozott sérülések nyomait viselik, nehezen fóliázhatók. Sajnos itt a sérüléseknél előfordulhat hólyagosodás, ami hosszú távon leváláshoz vezethet. Ezzel érdemes mindenkinek tisztába lennie, mielőtt autóját, kamionját matricáztatni szeretné.
Mennyi időt vesz igénybe a járművek fóliázása, matricázása?
Erre a kérdésre a feladat ismeretében lehet pontos választ adni. Az időt hozzávetőlegesen az alábbi tényezők határozzák meg:
- A kiválasztott fólia.
- Rendelkezik a vállalkozás logóval és más arculati elemmel (ha igen, akkor ez meggyorsítja a folyamatot).
- A grafikai tervezés és az egyeztetések száma a megrendelővel.
- A látványtervek elkészítése.
- A nyomtatási időtartama.
- Mikor áll rendelkezésre a gépjármű.
Ha minden a rendelkezésünkre áll, akkor hozzávetőlegesen 2 -3 hetet vesz igénybe a projekt, ha az arculati elemeket is nekünk kell megtervezni, akkor ez az időszak 3-4 hétre módosul.
Kizárólag vállalkozások számára érdemes autót fóliáztatni, matricáztatni?
A gyakorlatban mi azt tapasztaljuk, hogy a cégek részéről nagyobb az érdeklődés erre a szolgáltatásra a marketing értéke miatt, de a magánszemélyektől is kaptunk már megkeresését különböző figurák, piktogramok (Pl: futó emberek, jégkorcsolyázó figura, kedvenc mesehős, tűzoltó stb.) felhelyezésére.
Mekkora reklámértékkel bír egy felmatricázott jármű?
A megrendelőink elmondása alapján, többször fordult elő, hogy a cég felmatricázott gépjárműve láttán hívták fel a vállalkozást és igényelték meg annak szolgáltatását. Véleményünk szerint, ha az autó folyamatosan használatban van egy bizonyos településen és annak vonzáskörnyezetében egy idő után a rajta lévő információk megmaradnak a lakosság körében. Ez egy kicsit olyan, mint a reklámok a tévében. Minél többször látjuk, annál inkább beépül az emberek tudatába.
Összegzés
A járművek fóliázása, matricázása egyre inkább kelendő a vállalkozások körében. Marketinges értéke kimondottan jónak mondható, hiszen egy egyszeri befektetéssel hosszú távú reklámfelületet kaphatunk, amelyre felfigyelnek a lakosok. Ha Önnek gépjármű, kamion fóliázásra lenne szüksége, de még nincs konkrét elképzelése, forduljon hozzánk bizalommal. Segítünk a grafikai tervezésében, nyomtatásban és a járműre való felhelyezésben egyaránt.
Kertész László
Deep Field
Nyomtatás és grafika felsőfokon!