Céges molinó szerepe egy vállalkozás életében
Mi a molinó?
A molinó, másnéven reklámponyva, cégünket, szolgáltatásainkat hirdethetjük vele. Molinókkal bárhol találkozhatunk közterületeken, rendezvényeken illetve épületeken is. Mind kültéri, illetve beltéri, sőt még digitális formája is van, ezeket bannereknek hívjuk.
Mi a banner?
A bannerek digitális apró hirdetések leggyakoribb mérete 468-60 pixel, ha rákattintunk, a cég weblapján találjuk magunkat. Állhat fotókból, de animációkból is. Kezdetben a bannerek a weblap közepén is megjelenhettek, de napjainkban felhasználóbarát megjelenítést alkalmaznak, csak akkor jelenik meg nagyban, ha az olvasó rámutat az egérrel. A bannerek másik típusa a fizikális megjelenés, melyet általában nagy forgalmú helyekre szokás kihelyezni. Mérete változhat az egész kicsitől a jól látható fal nagyságú megjelenésig. A bannerek és a molinók is arculati elemnek számítanak, mely kiválóan promótálja a rá nyomtatott információt.
Miből készül a molinó?
A molinók alapanyag választásánál fontos szempont, hogy ellenálló legyen a környezet hatásaival szemben, vízálló erős anyagot válaszunk. Ilyen a ponyva anyag például: PVC (erősített vászonszövésű ponyvát jelenti), amely lehet laminált, illetve öntött is. Laminált ponyva tartósabb akár évekig is ugyanabban az állapotban képes maradni, az öntött ponyva inkább nagyobb méretű hirdetésekhez ajánlott. Szükségünk lesz a későbbiekben még feszítő keretre, ez általában alumínium, ringli karikákra, madzagokra.
Mire kell figyelni a molinó tervezésnél?
A grafikai tervezésnél ügyelni kell, hogy jól látható legyen a kép és a szöveg, kevés élénk szín használata célszerű, a stílus függ a terméktől, vagy szolgáltatástól, melyet hirdetni szeretnénk vele. Kérje grafikus segítségét a kialakításhoz. Fontos marketing szempont, hogy figyelemfelkeltő legyen, a tördelést az anyaghoz igazítást e szerint alakítsuk.
Molinó nyomtatása
A nyomtatás fázisába érve is ügyeljünk, hogy megfelelő szakember segítségét kérjük a feladatok ellátásához. A molinók nyomtatása oldószeres nyomtató festékkel történik, ez vízálló és UV álló egyben, tehát sem az eső, sem a napsugárzás nem okozhat minőségvesztést. A hirdetésekben nem feltétlen előny a sok részlet. Abban az esetben, ha mégis ilyen képre lenne szükségünk, van rá megoldás. A terhelt nyomdafestékkel igazán aprólékos megjelenés érhető el. Választhatunk fényzáró réteggel rendelkező ponyvát, ami a kirakatokba megfelelő megoldás, ahol hirdetésünket gyakran erős fény világítja meg. Vannak átvilágítható ponyvák, ezeken nagyobb a tintaterhelés. Ennek szerepe, hogy a minta a fény ellenére is jól kivehető legyen. Ezeket a ponyvákat rendezvényeken használják leggyakrabban.
Mi a konfekcionálás?
A konfekcionálás legfontosabb tényezője a szegélyek védelme. Ennek több útja létezik. A széleket 15-50mm szélességben visszahegesztik, a tartósabb végeredmény érdekében egy harmadik ponyva csíkkal megerősítik a visszaszegést. Ringliket, azaz fémkarikákat helyeznek bele, ezek több színben elérhetőek ma már. A kialakítás során 30-50 centiméterenként vannak a ponyván elhelyezve. Ezekbe erős zsinórt, vagy madzagot fűzünk és így állítjuk ki a molinót. Ezen megoldás helyett, feszítő keretet is alkalmazhatunk, ebben az esetben nincs szükség visszahajtásra ugyanis a szegélyek már eleve védve vannak a keret által. Ha csőre vagy farúdra szeretnénk illeszteni, akkor bújtató kialakítás szükséges, ezt szintén visszahajtással és hegesztéssel érjük el. Szélcsatorna vágással, széllel szemben tehetjük ellenállóbá a ponyvánkat. Zászló formájú kivitelezés esetén a karabinerezés is szóba jöhet.
Utolsó teendő a kihelyezés megoldása. Fontos a súly egyenlő elosztása. A molinót illeszthetjük csőre, rácsra, épületek homlokzatára. Sportesemények esetében korlátra, építkezés esetén van egy különleges megjelenítési forma, az úgynevezett mesh-háló, mellyel nagyobb területű hirdetményt tudunk biztonságosan elhelyezni. Bármely helyszínt választjuk alapvető, hogy jól kifeszítsük a ponyvát, ehhez szükséges a megfelelő tartószerkezet használata.
Javaslat a molinó rendeléshez.
Ha Ön úgy gondolja, hogy cégének megjelenése fontos egy rendezvényen vagy más helyszínen, akkor a molinó egy jó választás, hiszen a marketing kommunikációban betöltött szerepe egyre inkább bebizonyosodik a cégvezetők körében. Javaslom, hogy az elkészítést mindig egy jól felépített tervezés előzze meg, így garantált lesz a sikeres megjelenés. Molinó vagy bannerkészítés, esetleg egyéb más nyomdai munka esetén, forduljon hozzánk bizalommal és kérje a DeepField segítségét bármely munkafolyamathoz!
Kertész László
Deep Field
Nyomtatás és grafika felsőfokon!