főoldal Blog nyíl

Mire figyelj, ha óriásplakátot szeretne a céged készíttetni?

Mire figyelj, ha óriásplakátot szeretne a céged készíttetni?

Mire figyelj, ha óriásplakátot szeretne a céged készíttetni?

Tartalomjegyzék
1. Figyelj a felbontásra
2. Túl sok információ megjelenítése egyszerre
3. Figyeljünk a fájl formátumra, amibe leadjuk az anyagot
4. Érdemes megtervezni az óriásplakátot kellő odafigyeléssel
5. Helyezzünk hangsúlyt a logó megjelenítésére
6. Tipográfia mindenek felett
7. Leadási határidő
8. Figyeljünk a kihelyezésre
Rövid végszó az óriásplakátokhoz


Az elmúlt évek során egyre többen temették a marketinges szakemberek közül az óriásplakátokat. Számtalan ügynökség kizárólag az online felületre koncentrál. Mi úgy gondoljuk, hogy ez nem megfelelő irány. A megbízásaink alapján azt tapasztaljuk, hogy az óriásplakátok és más nyomdai marketing eszközök (névjegykártya, kiadványok, katalógusok stb.) még mindig igen közkedveltek a cégvezetők között. Azonban egy rosszul megtervezett óriásplakát számos gondot okozhat a cégnek. Mostani cikkünkben arra gondoltunk, hogy bemutatunk 8 olyan momentumot, amire érdemes figyelni, ha a céged óriásplakátot készíttet.


1. Figyelj a felbontásra


1. Figyelj a felbontásra

Számtalan esetben tapasztaljuk, hogy az óriásplakáthoz beküldött anyagok felbontása nem megfelelő. A kis felbontású anyagokkal a legnagyobb gond, hogy a végső megjelenésnél homályos és olvashatatlan lesz. Ha van rá mód, az anyag leadása előtt konzultáljunk a nyomdával, hogy ők milyen felbontást javasolnak a tökéletes minőséghez.


2. Túl sok információ megjelenítése egyszerre


Az óriásplakát pszichológiája, hogy igen rövid idő alatt kell átadnia a szükséges marketing üzenetet. Ennek ismeretében nem szabad, hogy a plakáton hosszú szövegeket jelenítsünk meg. Próbáljunk egy egyszerű kép mellé egy frappáns mondatot társítani, amely gyorsan megjegyezhető. Így biztosan eléri célját, a cég által megálmodott gondolat.


3. Figyeljünk a fájl formátumra, amibe leadjuk az anyagot


Sokan úgy gondolkodnak, hogy egy képfájlt vagy RGB leadet adnak le, mint nyomtatandó anyagot. Sajnos ezzel a fájlal, nem tud mit kezdeni a nyomda. A kész anyagot érdemes mindig CMYK formában kell leadni a kivitelezőnek. Ha ezt nem tudjuk kivitelezni, akkor kérjük a nyomdai dolgozók segítségét.


4. Érdemes megtervezni az óriásplakátot kellő odafigyeléssel


Számtalan óriásplakáttal találkozhatunk a településeken és az utak mentén. A nem megfelelően elkészített kreatívokon látszik, hogy nem történt professzionális tervezés és grafikai kivitelezés. Ha azt szeretnénk, hogy a marketing üzenetünk minőségi formában jelenjen meg egy óriásplakáton, akkor érdemes szakemberrel konzultálni már a tervezési fázisban.


5. Helyezzünk hangsúlyt a logó megjelenítésére


A gyakorlatban mi magunk is kaptunk már olyan megbízást óriásplakát kinyomtatására, amin nem szerepelt a cég logója. Mikor jeleztük a problémát, akkor tűnt fel a vezetésnek. Gyorsan bele kellett nyúlni a kreatívba, hogy a brand elem felkerüljön. Mi azt javasoljuk, hogy óriásplakátot mindig úgy tervezzünk, hogy abban jól látható helyen a cég logója megjelenjen. Így a céget párosítani tudják az emberek az üzenettel.


6. Tipográfia mindenek felett


Mikor egy óriásplakát tervezése megkezdődik, nagy hangsúlyt kell fektetni a tipográfiára. Nem mindegy, hogy egy logó vagy kép mellé milyen elrendezést és betűkészletet használunk. Léteznek íratlan szabályok, hogy mit, mivel érdemes párosítani. Néha azért láthatunk érdekes óriásplakátokat, szinte ismeretlen betűtípussal, mert a ”tervező szakember” nincs tisztában az lapvető tipográfiai szabályok ismeretével.


deepfield


7. Leadási határidő

Az éves marketing tervezés során a cégek meghatározzák, hogy mikor szeretnék óriásplakátokat alkalmazni egy kampány során. Tapasztaltuk már a gyakorlatban, hogy az anyagok a kampány előtt egy héttel érkeznek meg cégünkhöz. Ez sajnos számos hibalehetőséget hordoz magában. Mi javasoljuk minden marketingesnek és cégvezetőnek, hogy a megjelenés előtt legalább egy hónappal jutassák el a kész anyagot a nyomdához. Így, ha valamit észrevesz a szakember, akkor még van lehetőség módosítani. Azt is figyelembe kell még venni, hogy egy nyomdában számtalan munkafolyamat és projekt zajlik egyszerre. Az idő számukra is korlátokat szab, ezért kérik az egy hónapos határidőt.


8. Figyeljünk a kihelyezésre


Hiába egy jó kreatív és a minőségi nyomdai munka, ha nem látható helyekre kerülnek az óriásplakátok. Mielőtt kihelyezésre kerülnek a plakátok, alaposan kérdezzük meg a plakátok kihelyezésére felkért céget, hogy mondják el, hova fognak kikerülni a cég óriásplakátjai. Néha egy kicsivel több összegért frekventáltabb helyeket tudunk vásárolni. Törekedjünk arra, hogy a cégünk plakátjai ne az alábbi helyekre kerüljenek:

  • Alacsony forgalmú utcák.
  • Olyan területek, ahol túl sok óriásplakát van egyszerre.
  • Takarásban lévő helyek.


Rövid végszó az óriásplakátokhoz


A marketing kommunikáció megjelenítésére szolgáló óriásplakátok a mai napig igen közkedveltek a cégek körében. A tervezésnél érdemes figyelni a kreatívra, tipográfiára, milyen felületre történik (Blue back) a nyomtatás és hova történik a végső felhelyezés. Írásunkban megpróbáltuk bemutatni a legfőbb buktatókat.


Ha Ön szeretne minőségi óriásplakátot készíttetni cége részére, keresse nyomdai és grafikai stúdiónkat bizalommal. A tervezéstől a végső nyomtatásig képesek vagyunk elvégezni a feladatokat.


Kertész László
Kreatív tanácsadó!
Deep Field