főoldal Blog nyíl

Hogyan érdemes posztolni az üzleti Facebook oldalunkra?

Hogyan érdemes posztolni az üzleti Facebook oldalunkra?

Hogyan érdemes posztolni az üzleti Facebook oldalunkra?

Emlékszem még a Facebook oldal megjelenésére Magyarországon. Néhányan kérelmeztek meghívót, majd meghívták barátaikat. Szépen lassan a felhasználók száma emelkedett. Később megjelentek az első üzleti oldalak, amelyek a folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően napjainkra már nem maradhatnak ki egy vállalkozás közösségi média stratégiájából. Hogyan érdemes felépíteni egy üzleti Facebook oldalt? Milyenek a jó posztok? Hogyan érdemes posztolni? Az elkövetkezendő néhány sorban erre próbálunk választ adni.


Üzleti Facebook oldal. Kinek érdemes létrehozni?


A válasz egyszerű. Minden olyan vállalkozásnak, akiknek a célcsoportja megtalálható a Facebookon. Fontos, hogy cégünk számára üzleti oldalt hozzunk létre és ne magánszemély oldalt. Sajnos még napjainkban is találkozunk olyan vállalkozással, aki magánszemélyként hozott létre üzleti oldalt. Ez az alábbi szempontok miatt hátrányos:

  • Nem tűnik professzionálisnak a potenciális érdeklődők szemében.
  • Nem tudjuk használni azokat a funkciókat, amelyek az üzleti oldalak esetében adottak (pl: bolt, szolgáltatások stb.).
  • A Facebook hirdetés lehetőségéről azonnal le kell mondanunk.


Tipp: Ha van rá mód és lehetőség, regisztráljunk üzleti oldalt a vállalkozásunk számára. Számos tipp és segítség az alábbi oldalon elérhető: Facebook for Business


Milyen posztokat érdemes elhelyezni?


Milyen napokon érdemes posztokat elhelyezni az üzleti Facebook oldalon?


Számtalanszor futunk bele különböző internetes oldalakba, ahol konkrétan megírják, hogy mikor helyezzünk el posztot az oldalunkon. Sajnos ezeket az írásokat érdemes fenntartásokkal kezelni. A posztolási időt mindenkinek saját magának kell megfigyelni. Érdemes rászánni egy hónapot és tesztelni a posztok kreatívját, szövegezését és megjelenési idejét a gyakorlatban. Az általunk végzett megfigyelések azt támasztják alá, hogy a posztolási időt az alábbi tényezők befolyásolják:

  • Az iparág, amiben tevékenykedünk.
  • A termékünk, szolgáltatásunk iránt érdeklődők napi és heti életmenete.
  • Az adott hónap, évszak, amit éppen megélünk.


Tipp: Októbertől kora tavaszig érdemes reggel vagy este informatív posztot kihelyezni az üzleti oldalra hétfőtől – csütörtökig. Pénteken, szombaton, vasárnap a lazább tartalmaknak kell szerepet kapnia. A jó idő beköszöntével az informatív posztjainkat érdemes hétfőtől, szerdáig ütemezni.


Milyen posztokat érdemes elhelyezni az üzleti Facebook oldalunkon?


Több esetben találkozunk olyan Facebook oldalkezeléssel, ahol igazán nem látszik a posztolás célja. Feltöltenek egy képet és hozzá egy hosszabb szöveget, de cselekvésre ösztönző tevékenység (link, telefonszám, weboldal neve stb.) nem látható. Ezekkel a posztokkal maximum a vállalkozás brandjét lehet erősíteni, mást nem. Milyen posztokat érdemes használni? Íme, néhány megoldás:

  • forgalomterelő poszt az értékesítő felületekre (a legfontosabb)
  • kérdező poszt (megismerhetjük vele a közönségünk véleményét)
  • videó és blog posztok (saját felületeinken található tartalmak publikálása)
  • humoros posztok, amivel növelhetjük a vállalkozásunk iránt elkötelezettek számát
  • kreatív kvízjátékok
  • szavazós posztok (megismerhetjük az emberek szokásait)


Tipp: Számos posztolási típus megengedett a Facebookon. Vegyítsük a posztokat. Például: Hétfőn legyen egy forgalomterelő poszt, szerdán egy szavazós poszt, vasárnap egy humoros poszt. Törekedjünk a kreatív tartalmak előállítására.


Hatékony gyakorlati tippek az üzleti Facebook oldal kezeléséhez


A Facebook oldal hatékony működésének fenntartására több lehetőség is adott. Ezek közül most néhányat megosztunk írásunkban.

  • A Facebook kommunikáció, akkor lesz hatékony, ha nem egyoldalúan kommunikálunk a követőinkkel, hanem kikérjük a véleményüket.
  • Használjunk változatos posztokat.
  • Tervezzük meg, hogy, mikor, mit szeretnénk kommunikálni (jó segítség egy naptár használata).
  • Ne a likeok gyűjtése legyen a legfontosabb cél!
  • Ösztönözzük a hozzászólást és a megosztást (nagyobb organikus forgalmat tudunk elérni).
  • A véleményekre mindig reagáljunk!
  • Mindig mérjük az aktívitást!
  • A leadek legyenek egyszerűek és rövidek.
  • Merjünk kérdezni.
  • Ha jó közösségünk alakul ki, érdemes Facebook zárt csoportban is gondolkozni!
  • Akkor hirdessünk, ha Facebook oldalunkon már minőségi kommunikációt folytatunk.


Hogyan érdemes....


Írásunkban megpróbáltuk megmutatni, hogy mennyire összetett az üzleti Facebook oldal kezelése. A hatékonyság azon múlik, hogy mennyire látjuk át a posztolási stratégia rendszerét. Ha az Ön vállalkozásának szüksége van egy megbízható Facebook oldalkezelésben jártas csapatra, akkor keressen minket elérhetőségeinken.


Kertész László
Deep Field
Nyomtatás és grafika felsőfokon!